Lada-Lotus projekt

KGSZ Lotus Projekt

Hogy az előzőleg felújított Lada motornak méltó helyet találjunk, a Szakosztály úgy döntött, hogy egy könnyű felépítésű járművet épít köré a Lotus Super Seven terveire alapozva. Ez a klasszikus elrendezésű, orrmotoros, hátsókerék-hajtású, térhálós vázas versenyautó, felépítését tekintve, számos előnnyel képezi alapját a projektünk véghezvitelének és céljának. Ilyen előny például a viszonylag alacsony költség, a nemzetközi szinten, angol és német nyelven elérhető, kiterjedt szakmai háttér és közösség, továbbá a későbbiekben - a jármű könnyű felépítéséből, mintegy 650 kilogrammos tömegéből fakadóan - a motoron végzett jövőbeni módosítások eredménye érzékletesebben megfigyelhető lesz valós körülmények között is, például egy lezárt versenypályán.
 
   

Az előbb említett nemzetközi szakmai közösség megléte természetesen nem jelenti, hogy tervezőmunkára nincsen szükség. Futómű-alkatrészek tekintetében, az általunk alapul vett szakirodalom ajánlásait követve, Ford Sierrából érkező elemeket használunk fel, azonban a motort, váltót és a kardántengelyt egy Lada 1300-as gépjárműből emeljük át. Ez eltér a szokásoktól, hiszen Nyugat-Európában ebben a tekintetben is az ott egykor népszerű, régebbi konstrukciójú Fordok (Escort, Sierra, Cortina) motorjaival készülnek hasonló járművek az amatőr építők köreiben. Emiatt szükséges részünkről az alapváz szakirodalom alapján történő, illetve az általunk felhasznált, „idegen” alkatrészek méretlevétel utáni háromdimenziós modellezése, amit a projekt tagjai Solidworks program segítségével végeznek. Szükséges a futóműben felhasználásra kerülő rugók merevségének a mérése és a bekötési pontok elhelyezése, méretezése. Tervezési feladatokat igényelnek még a későbbiekben a motor és hajtáslánc, a fékrendszer elemeinek, az elektromos segédberendezéseknek és egyéb alkatrészeknek megfelelő rögzítése egyedi elemek felhasználásával.