Csavarok és titkaik

Kalorikus Gépek Szakosztály
Az előző félév kiváló előadása után ismételten elhívtuk Dr. Pál Zoltán igazságügyi szakértő urat. Az előadást a Közlekedésmérnöki Szakkollégiummal közösen szerveztük. 
Az alábbi összefoglaló bemutatja az elhangzott témákat: 
  • Teherautó kerék csavarja eltörött, régi lett-e vissza rakva, meglett-e húzva? Kideríthető, hiszen a csavarkulcs nyomot hagy a fején. 
  • Csavar túlhúzás tipikus szerelési hiba, de a deformációk árulkodóak ilyen esetekben. 
  • Futómű szilentblokk törése. Utángyártott alkatrész okozta, utángyártott olcsó alkatrészek minősége mindig kérdéses. 
  • Nyomtávrúd gömbfeje eltörött. Koszos felület árulta el az okát, nem volt megfelelő az illesztés a két alkatrész között, így oda is por került, ahova egyébként nem juthatott volna be.
  • Nyomtav szélesìtő és utángyártott anyák nem jó megoldások. A nyomtáv szélesítő mindig plusz terhelést jelent, az utángyártott olcsó alumínium anyák pedig nem elég erősek. 
  • Kerékpár lánc elszakadt. Veszélyes a lánc elhanyagolása, szerelésekor figyelmesnek kell lenni.
  • BMW vezérműlánca elszakadt és a tulajra fogták, mert minimálisan később cserélt olajat. De nem ez okozta,hanem a lánckerekek nem voltak egy síkban. 
  • Mercedesre gagyi kettőstömegű lendkereket tettek. Főtengely a közepén eltörött. Zárvány volt a tengelyben, ami önmagában nem jelentett volna gondott, de a nem megfelelő lendkerékkel együtt töréshez vezetett.
  • Vonóhorog leszakadt autó pedig a folyóba zuhant. Autómentő húzott ki egy autót a vonóhorognál fogva, gát tetején eltört a vonóhorog. Autómentő hibázott, nem megfelelő szögben csörlőzte a gépjárművet.
Előadó: Dr. Pál Zoltán 
Helyszín: R108
Időpont:  2018. 02. 28. 
Résztvevők: 64 fő
 

Az előadás plakátja: