Csavarok és titkaik

Az előző félév kiváló előadása után ismételten elhívtuk Dr. Pál Zoltán igazságügyi szakértő urat. Az előadást a Közlekedésmérnöki Szakkollégiummal közösen szerveztük.
Az alábbi összefoglaló bemutatja az elhangzott témákat:
- Teherautó kerék csavarja eltörött, régi lett-e vissza rakva, meglett-e húzva? Kideríthető, hiszen a csavarkulcs nyomot hagy a fején.
- Csavar túlhúzás tipikus szerelési hiba, de a deformációk árulkodóak ilyen esetekben.
- Futómű szilentblokk törése. Utángyártott alkatrész okozta, utángyártott olcsó alkatrészek minősége mindig kérdéses.
- Nyomtávrúd gömbfeje eltörött. Koszos felület árulta el az okát, nem volt megfelelő az illesztés a két alkatrész között, így oda is por került, ahova egyébként nem juthatott volna be.
- Nyomtav szélesìtő és utángyártott anyák nem jó megoldások. A nyomtáv szélesítő mindig plusz terhelést jelent, az utángyártott olcsó alumínium anyák pedig nem elég erősek.
- Kerékpár lánc elszakadt. Veszélyes a lánc elhanyagolása, szerelésekor figyelmesnek kell lenni.
- BMW vezérműlánca elszakadt és a tulajra fogták, mert minimálisan később cserélt olajat. De nem ez okozta,hanem a lánckerekek nem voltak egy síkban.
- Mercedesre gagyi kettőstömegű lendkereket tettek. Főtengely a közepén eltörött. Zárvány volt a tengelyben, ami önmagában nem jelentett volna gondott, de a nem megfelelő lendkerékkel együtt töréshez vezetett.
- Vonóhorog leszakadt autó pedig a folyóba zuhant. Autómentő húzott ki egy autót a vonóhorognál fogva, gát tetején eltört a vonóhorog. Autómentő hibázott, nem megfelelő szögben csörlőzte a gépjárművet.
Előadó: Dr. Pál Zoltán
Helyszín: R108
Időpont: 2018. 02. 28.
Résztvevők: 64 fő
Az előadás plakátja: